St. Caecilia Portal
Harmonie Made

Jubilarissen gehuldigd

Geplaatst op 03-01-2017 om 15:58 door Bert Kielestein in de categorie algemeen

Afgelopen maandag is harmonie en tamboerkorps gestart met het nieuwe kalenderjaar in de vorm van de traditionele, jaarlijkse nieuwjaarsreceptie.
Zoals gebruikelijk worden tijdens deze bijeenkomst de jubilarissen gehuldigd en wordt de jaarlijks toe te kennen oorkonde + beeldje "Met ere een toontje hoger" uitgereikt.

Namens het bestuur en alle leden van onze club heette onze voorzitter, Johan Simons, iedereen van harte welkom. Via een korte nieuwjaarstoespraak werd het muzikale gedeelte van de avond gestart door ons tamboerkorps o.l.v. Djuri den Tuinder. Vervolgens speelde het opleidingsorkest Poco à Poco samen met het groot orkest twee marsen en daarna was het de beurt aan de afgevaardigde van de bond om onze jubilarissen toe te spreken en te huldigen middels een oorkonde en respectievelijk een zilveren insigne bij 25 jaar lidmaatschap en gouden insigne bij 40 jaar lidmaatschap. Dit jaar hadden we in totaal 210 jaar lidmaatschap verdeeld over 6 leden te vieren. Twee leden die ieder 25 jaar lid zijn van onze club: Angela Schuller-Maas en Corjan de Wijs en maar liefst vier leden die ieder goed zijn voor 40 jaar lidmaatschap: Jos Ligthart, Paul Smits, Astrid Voermans en Tom Goverde. Daarnaast werd ook "met ere een toontje hoger" uitgereikt aan een lid dat zich buitengewoon inzet voor onze vereniging. Dit jaar heeft de commissie unaniem besloten het beeldje + bijbehorende oorkonde toe te kennen aan Lisanne Broeders vanwege haar vele verdiensten voor onze club. Allen nogmaals van harte gefeliciteerd! Ook werd er deze avond een nieuw instrument uitgereikt aan Mark van Oosterhout: een euphonium, mogelijk gemaakt door de inspanningen van de Vrienden van de Harmonie. De avond werd gezellig afgesloten in de taveerne van De Korenbeurs.