Lenteconcert St. Caecilia

Geplaatst op 09-03-2017 om 21:21 door Bert Kielestein in de categorie algemeen

De winter loopt ten einde en we merken het al aan het weer, de lente breekt aan. Vlak voor de aanvang van de lente organiseert Harmonie en Tamboerkorps St. Caecilia uit Made een fraai lenteconcert i.s.m. Koninklijke Harmonie Volksvlijt en Volksvermaak uit Waspik.

Zondag 19 maart is De Korenbeurs omgetoverd tot een schitterende concertzaal waar de beide muziekverenigingen een oorstrelend dubbelconcert zullen verzorgen. Vanaf 10.30 klinken de vrolijke tonen van de beide harmonieƫn in De Korenbeurs.
Het groot orkest van Volksvlijt & Volksvermaak streeft ernaar om kwalitatief hoogstaande en zeer gevarieerde muziek te maken waarbij gezelligheid niet vergeten wordt. Het orkest komt uit in de 1e divisie van de Koninklijke Nederlandse Federatie van Muziekverenigingen en heeft in november 2012 weer haar plaats in de eerste divisie bestendigd.
Nieuwe dirigent: Robert van Enschot
Na een pittige tijd is het orkest een nieuwe weg ingeslagen. Op 13 juni werd in onderling overleg de samenwerking met dirigent Steven Walker beƫindigd. Na een mooie periode onder leiding van interim dirigente Lisette Harms, is gekozen voor een nieuwe vaste dirigent in de persoon van Robert van Enschot. Deze 45 jarige dirigent uit Rijen is als 9-jarige begonnen als slagwerker bij de plaatselijke harmonie. Na gestudeerd te hebben op conservatoria in Tilburg en Maastricht ging hij als dirigent aan de slag. Hij is enthousiast en gedreven en voornemens mooie muziek te gaan maken met Volksvlijt en Volksvermaak
Dit voorjaar 2 bijzondere concerten
Een eerste kennismaking met de nieuwe dirigent vindt plaats op 19 maart tijdens een koffieconcert samen met St. Caecilia uit Made in Hotel De Korenbeurs in Made. Aanvang 10.30.
Het programma dat V & V zal brengen is bij het ter perse gaan van dit nummer nog niet bekend.
St. Caecilia behoeft geen nadere introductie bij u als trouwe lezer van dit weekblad. Het programma dat St. Caecilia zal brengen is zeer gevarieerd te noemen:
1. Marche of the Belgian Paratroopers.
2. Elisabeth, the musical
3. St. Florian Choral
4. Shirim (a klezmer rhapsody)
5. Pepper March.
U bent allen van harte welkom op zondag 19 maart vanaf 10.30 in de Korenbeurs en de toegang is gratis.