Huldiging jubilarissen

Geplaatst op 11-01-2018 om 21:15 door Bert Kielestein in de categorie algemeen

Nieuwjaarsborrel St. Caecilia
Huldiging jubilarissen en uitreiking onderscheiding

Maandag 8 januari is het nieuwe kalenderjaar voor harmonie en tamboerkorps St. Caecilia uit Made ingeluid met de traditionele nieuwjaarsbijeenkomst in onze thuishaven Hotel de Korenbeurs in Made. Zoals ieder jaar werd er door het opleidingsorkest Poco à Poco, de slagwerkgroep en het groot orkest een mini concert gegeven en werden de jubilarissen gehuldigd. Tevens was de uitreiking van de onderscheiding "met ere een toontje hoger” een onderdeel van het programma.
De jeugdige muzikanten van Poco startten de avond met een spetterende show waarna de eerste twee jubilarissen door onze voorzitter, Johan Simons, met een mooie toespraak in het zonnetje werden gezet. Steffie Stokkermans en Roy Delhij vieren dit jaar hun 12,5 jarig lidmaatschap. Beiden zijn gestart in 2004 en maken naast onze harmonie ook al weer enkele jaren deel uit van “Mays Kabaol”, Steffie op de tenorsax en Roy op de bas. Na een zeer ritmisch concertje van onze slagwerkgroep was het de beurt aan Saskia Hessels. Zij maakt alweer 40 jaar deel uit van onze vereniging en ook zij werd door onze voorzitter in het zonnetje gezet. Saskia speelt al vanaf het begin op haar klarinet en is al jaren de sectieleider van onze klarinetgroep en vaak wordt zij de moeder van onze klarinetsectie genoemd. Na de mooie woorden aan Saskia gericht speelde het groot orkest de muziekstukken die onze jubilarissen hadden gekozen en daarna was het de beurt aan de vice-voorzitter, Bert Kielestein, om de onderscheiding “met ere een toontje hoger” uit te reiken aan een lid van de club die bijzondere diensten en inzet verricht voor onze vereniging. De commissie die bestaat uit de vice-voorzitter en de ontvanger van de onderscheiding van het vorige jaar, Lisanne Broeders, was er dit keer heel snel aan uit voor wie “het Toontje” dit jaar zou moeten zijn. Voor degene die achter de schermen heel veel goed en accuraat werk verricht binnen de commissie opleidingen, vooral onze jeugd dus, en die daarnaast ook nog meehelpt bij tal van activiteiten binnen onze vereniging. De onderscheiding voor het jaar 2018 werd na lovende woorden uitgereikt aan Tineke Heil. De avond werd voortgezet met een gezellig samenzijn in de bar van de Korenbeurs waar werd geproost op het komende muzikale jaar.