St. Caecilia Portal
Harmonie Made

Sprankelend kerstconcert St. Caecilia

Geplaatst op 12-12-2016 om 19:05 door Bert Kielestein in de categorie algemeen

Op zondag 11 december j.l. concerteerden alle geledingen van harmonie en tamboerkorps St. Caecilia in het uiterst sfeervolle Grand Café van Hotel De Korenbeurs aan de Kerkstraat in Made.
De derde zondag van de advent stond in het teken van kerst maar vooral van de gouden en diamanten bruidsparen in onze mooie gemeente.

Liefst twintig bruidsparen mochten wij op deze mooie zondagochtend verwelkomen. Twintig bruidsparen die samen garant staan voor meer dan duizend jaar huwelijk. Voor hen waren speciale plaatsen gereserveerd en dat was niet overbodig want naast de bruidsparen waren nog heel veel andere muziekliefhebbers naar de Korenbeurs gekomen om te genieten van een sprankelend kerstconcert. De prachtige concertzaal, waarvoor dank aan het etam van De Korenbeurs, was maar net groot genoeg om iedereen te herbergen, om maar eens met kersttaal te spreken. Ook veel “Vrienden van de Harmonie” waren massaal naar het kerstconcert gekomen en na afloop hebben we veel complimenten van o.a. hen mogen ontvangen.
Al enkele jaren organiseert Harmonie en Tamboerkorps dit speciale concert voor alle gouden en diamanten bruidsparen in onze gemeente en we mogen wel spreken van een ondertussen erg mooie traditie. Ook het aantal bruidsparen dat naar dit speciale concert komt groeit per jaar en dat is voor St. Caecilia een mooi compliment.
Anders dan voorgaande jaren bestond het programma van het groot orkest uit louter kerstliederen en dit werd door het publiek zeer gewaardeerd. Ook het concert dat het opleidingsorkest, Poco à Poco gaf mocht er zijn. Ondersteund door enkele leden uit het groot orkest brachten zij zeer goed bij de gelegenheid passende, sfeervolle muziek. Complimenten ook voor ons tamboerkorps dat het publiek liet horen dat zij niet alleen maar de marsen kunnen spelen die we van hen allemaal kennen. Een gevarieerd programma derhalve wat door het publiek na afloop met een staande ovatie werd beloond.
Alle leden van Harmonie en Tamboerkorps danken het talrijke publiek voor hun aanwezigheid en waardering en wensen iedereen alvast hele mooie kerstdagen en een sprankelend en muzikaal 2017!