Opleidingen binnen St. Caecilia

De jeugd is de toekomst van elke vereniging, zo ook bij Harmonie en Tamboerkorps St. Caecilia. Maar zonder de nodige muiziekopleidingen komt de jeugd niet verder. Afhankelijk van de vraag vanuit het orkest of korps en de wens van de leerling, verzorgt St. Caecilia de opleidingen voor de vele instrumenten die de vereniging rijk is.

Blokfluitgroep
Om de jeugd al op de basisschool kennis te laten maken met muziek, verzorgt St. Caecilia blokfluitlessen. Tijdens de blokfluitlessen komen ook muzikanten van de vereniging hun instrument laten zien zodat de kinderen een idee kunnen krijgen van de vele mogelijkheden. Elk schooljaar stromen zo weer een aantal blokfluitleerlingen door naar een 'echt' instrument binnen de vereniging.

Samen spelen
Zowel het opleidingsorkest Poco a Poco als het onlangs opgerichte opleidingstamboerkorps vormen na de eerste jaren les een mooie opstap naar het grote orkest of tamboerkorps. Samen met leeftijdgenootjes wordt muziek ingestudeerd, want alleen muziek maken is leuk, maar samen is nog veel leuker!