Over St. Caecilia

Harmonie en Tamboerkorps St. Caecilia is een bruisende en vooral muzikale vereniging uit het Noord-Brabantse Made met circa 150 leden. Made is een van de 6 kernen die behoren tot de gemeente Drimmelen. De geschiedenis van de vereniging gaat al terug tot voor 1919.

Het Harmonie orkest staat tegenwoordig onder leiding van Erik Rozendom en komt uit in de 3de divisie. De repetitie is elke maandag van 20:00 tot 22:00 in de Amerhal te Made.

De Slagwerkgroep staat onder leiding van Djuri den Tuinder en is de afgelopen jaren al meerdere malen gepromoveerd en kampioen geworden. De Slagwerkgroep repeteert op donderdag van 19:00 tot 19:45 (jeugdslagwerkgroep) en 19:45 - 21:15 (grote slagwerkgroep) in De Bernarduskerk.

Het Jeugdorkest Poco a Poco staat onder leiding van Niels van Dorst. Hierin spelen de jeugdleerlingen na de eerste jaren muziek opleiding als opstap naar het groot orkest. Poco a Poco repeteert op maandag van 19:00 tot 19:45 in De Amerhal.

Sinds het begin van het seizoen 2018-2019 heeft St. Caecilia ook een opstaporkest, Da Capo, dat onder leiding van Kees van Meel iedere maandag in De Amerhal repeteert van 18.00 uur tot 18.45 uur. In dit orkest spelen de jeugdleden voor het eerst samen als opstap naar het jeugdorkest Poco à Poco.